кто такой хан метро
Кто такой хан метро
Метро 2033 | Last Light | METRO: Exodus запись закреплена
Хан — персонаж романа Метро 2033, также компьютерных игр Metro: 2033 и Metro: Last Light.
Хан родился в СССР, в начале восьмидесятых. До Катастрофы, вероятно, обучился философии. Во время Войны спасся и, спустя некоторое время осел на Полянке, где продолжал изучать философию. Какое-то время спустя на станцию напали мутанты и часть жителей, включая самого Хана, смогла эвакуироваться, но по его вине погибли его напарники — Костик с командиром. Скитаясь по метрополитену следующие десять лет, в ноябре 2033 года Хан пришёл на Сухаревскую, на которой устроил себе прибежище.
Хан — бродячий философ-путешественник. Говорит странными для всех фразами, приводя в примеры события из древней истории. С виду выглядит как пятидесятилетний мужчина с короткой бородкой, куртке, и бандане, но на деле Хан является мощным гипнотизёром и едва ли не телепатом, также может смотреть в ближайшее будущее. На протяжении сюжета первого романа и игры Хан пытался достучаться до Артёма, предупреждая, какую страшную ошибку он может совершить, если уничтожит расу Чёрных.
Хану удалось выжить во время финальной атаки красных. Однако после спасения подоспевшими чёрными рейнджеров Спарты, Хан решает уйти. Вероятно доказывая, что его миссия завершена.
Догадки фанатов насчёт личности Хана:
1. Когда маленький Чёрный показал Хану и Артёму дверь в Д-6 где находятся его сородичи, и сказал Хану почему Артём для них избранный, Хан понял что они пытались понять людей. Скорее всего, именно из-за этого он решил пойти с ними, чтобы они смогли установить с ним контакт.
2.Почему Хан всегда появляется когда нужен Артёму, и знает где он?
А)Ему подсказывали Чёрные. Либо напрямую, либо через галлюцинации(а может и через сны). Хотя если бы это было так, то Хан стал бы среди них избранным вместо Артёма, из-за чего эта теория и не состыковывается.
Б)Ему подсказывали призраки(либо его погибшие друзья с Полянки, либо же вообще любые призраки). Все мы знаем что Хан имеет тесную связь с новым миром Вселенной Метро. Он понимает призраков(даже способен входить с ними в контакт), чувствует и умеет вызывать аномалии.
Хан (уровень, Metro: Last Light)
Хан
22-й уровень Metro: Last Light
Предыдущий уровень
Следующий уровень
Персонаж
Локации
исходник
У этого термина существуют другие значения, см. Хан (значения).
« |
| » |
«Хан» (также «Река Судьбы») — двадцать второй уровень игры «Metro: Last Light». Артём с Ханом попадают в Реку Судьбы.
Содержание
Сюжет
Артём и Хан выходят к посту Ганзы за гермоворотами Октябрьской.
После этого, они встречают небольшую группу упырей, которую с лёгкостью уничтожают. Далее, Артём и Хан входят в помещение, которое полностью завешано паутиной и Хан говорит Артёму, чтобы он сжёг её. За паутиной они находят приваренную решётку, которую ломают и выходят к Реке Судьбы.
« |
| » |
Они проходят мимо телефона, который неожиданно звонит. Артём может как взять трубку, так и просто пройти мимо. В трубке он слышит голос своей давно погибшей матери.
После этого, оба героя полностью входят в воду и тут же Река втягивает их в себя.
Сначала, Хан с Артёмом падают на Останкинскую телебашню, в тот момент когда Артём напускает на дом Чёрных ракеты.
« |
| » |
Сразу после этого, они оказываются на пепелище улья Чёрных и замечают огонёк, которым оказывается маленький Чёрный. Они начинают догонять его, но в конечном итоге попадают в тупик. Хан видит, что Чёрный всё ещё находится на поезде Ганзы. Они оказываются на поезде, где догоняют Чёрного. Но он оказывается на противоположной стороне вагона, который начинает рушиться и малыш падает в пропасть. Хан и Артём падают за ним и в этот самый момент выныривают из Реки Судьбы (можно прыгнуть одному, если обогнать Хана, тогда Хан останется в поезде).
Они оказываются недалеко от блокпоста Ганзы, выйдя на который они замечают, что все ганзейцы перебиты диверсионным отрядом красных. Они садятся на дрезину и устремляются в погоню за поездом.
Декорации и объекты
Уровень состоит из туннеля со входом на Октябрьскую-кольцевую, заброшенных комнат, большого заброшенного помещения, туннеля с Рекой Судьбы, верхушки Останкинской телебашни, Ботанического сада, поезда Ганзы и поста Ганзы.
Вход на Октябрьскую
Туннель метро, ограничивающийся гермоворотами. Артём и Хан уходят через боковую дверь, в заброшенный туннель.
Заброшенные комнаты
Разного рода помещения, присутствуют решётки, двери, столы, радиоприборы. В месте, где Хан перелезает небольшую лужу, можно пройти дальше, чтобы обойти эту лужу, там лежит заметка и армейские патроны. В последней комнате разбитая стена и труп упыря.
Большое помещение
Огромное пространство, по большей части недоступно. Можно пройти по трубе вдоль стены, там будет небольшая платформа, по которой необходимо двигаться вперёд. В это месте на Хана и Артёма нападают упыри. Далее маленькая комната с гнилой решёткой, которую необходимо выломать.
Туннель с Рекой Судьбы
Туннель с двумя поворотами, заполненный водой примерно на полметра. Ценных вещей и врагов нет, необходимо просто дойти до конца.
Останкинская телебашня
Река Судьбы показывает Артёму и Хану тот момент, когда Артём навёл ракеты на Ботанический сад.
Ботанический сад
Река Судьбы показывает Артёму и Хану пепелище улья чёрных. Там они видят чёрного и пытаются его догнать, приходя к тому месту, где Артём в первый раз догнал маленького чёрного.
Поезд Ганзы
Река Судьбы показывает Артёму и Хану поезд Ганзы, на котором везут чёрного. Они снова пытаются догнать чёрного, падают вниз и вновь оказываются в Реке Судьбы.
Пост Ганзы
Небольшой пост, на котором убиты все ганзейцы. Слева на ящике модифицированный Вентиль. Артём и Хан садятся в мотодрезину и едут спасать чёрного.
Очки морали
Хорошие:
Плохие:
Заметки
Сейфы
И ключ и сейф находятся на посту Ганзы, в самом конце уровня. Ключ на трупе, сейф у дрезины.
Khan (Character)
This article contains plot information that may spoil major story aspects for the reader. Read at your own risk!
“ | You reap what you sow, Artyom: force answers force, war breeds war, and death only brings death. To break this vicious circle one must do more than act without any thought or doubt. | „ | |||||||||
Physical InformationGender:Equipment:Biographical InformationStatus:Chronological and Political InformationNotable facts:Affiliation:QuotesKhan Aitmatov (Russian: Хан Айтматов, pronounced Han Aytmatov) is a wandering soldier, philosopher, and occasional associate of the Rangers. He appears only in the first novel and the games. ContentsMetro 2033 [ ]Khan in the video game is a mysterious character, though he is even more so in the novel. He is familiar with the various paranormal or mystical phenomena in the metro and possesses a very powerful and charismatic personality which even lead to Artyom wondering whether he was a Wizard. With his aid, Artyom manages to survive a trip through a ghost-occupied and very deadly tunnel. The questions Khan asks Artyom will echo in his mind multiple times. In the game, Khan and Artyom first travel though a tunnel where «neither man nor beast walk», as Khan puts it. The tunnel is full of ghosts, and Artyom discovers the rumors of the «singing pipes» to be true. Bourbon also references the «singing pipes» upon leaving Riga Station as «just a load of bullshit». Khan is revealed to have been the only surviving member of a group of men guarding a barricade near the end of the tunnel a long time ago. Upon arriving at said barricade, Khan tells Artyom to remain silent and stay behind his back. Khan begins to chant something that makes the ghosts of his former comrades move and allow them to pass. He asks him not to question what he chanted and to forget seeing or hearing what he did. During the Ghosts level, Khan gives Artyom several survival tips, and speaks about a variety of legends of how everything came to be. He is last encountered at Sparta Base. Khan seems to be one of the few people that believe that the Dark Ones have a right to live. He is also notable for believing that nothing in the world truly is evil: it is just its nature, and it is not man’s place to judge. Khan’s chapters of the games explores the more mystical and darker parts of the metro featuring ghosts, deadly anomalies, and hordes of mutants attacking human settlements. Khan’s chapters are often considered some of the most eerie and scary parts of the games. Metro: Last Light [ ]Khan is the first person Artyom meets in Metro: Last Light, waking Artyom up from a bad dream as he is sleeping in D6. Khan tells Artyom that he spotted a surviving Dark One in the ruins of the Botanical Gardens. As Khan is telling Artyom about the Dark One, Ulman passes through the hallway and glances into Artyom’s room and berates Khan, telling him to leave D6. Ulman agrees to take Khan and Artyom to talk to Miller. Khan informs Miller about the Dark One and proposes that him and Artyom should go and look for it, Miller agrees but assigns a sniper along, his daughter Anna, to kill the Dark One. Khan objects and is restrained and escorted out by the guards on Miller’s orders, Artyom and Anna continue the mission on their own. Later Khan, along with the Hanza police, saves Artyom and Anna at the exit of Oktobraskaya. Upon being released from quarantine, Khan takes Artyom to a supernatural place in the Metro which he calls the River of Fate. The River of Fate brings much of Artyom’s deeper memories to surface. Artyom is shown a vision of the Dark One on a train and he and Artyom set out to save him. Upon reaching the train, Artyom jumps aboard to save the Dark One as Khan is seen being led down a different path by the rails. Artyom brings the Dark One to Saint Basil’s Cathedral, where Khan and Miller are waiting for him. Miller is about to kill the Dark One, but Khan convinces him otherwise. Khan and Artyom are shown a vision of the Dark Ones trapped in D6 and urges Miller to open the door to set them free. Khan, Artyom, the Dark One and Miller travel to Polis, where the peace conference between the Metro factions is being held. Khan interrupts Comrade Moskvin mid-speech, calling him a liar and uses the Dark One to open Moskvin’s mind and reveal Korbut’s plans to attack D6. Discovering that the Red Line assault force is already in route to D6, Khan joins Miller, Artyom and the rest of the Rangers in defending the bunker from the Red onslaught. In the C’est la Vie ending, he perishes with the rest of the Rangers when Artyom detonates the bomb to destroy D6 while in the Redemption ending, he leaves the Ranger and disappears without any reason. In the Chronicles Pack DLC level, Khan and Ulman, the player character, travel to Polyanka station after blowing up the train from the Chase level, by going through an abandoned tunnel. Strange things begin happening to Ulman in the tunnel with many ghostly visions appearing to him. After passing an anomaly, they enter an air vent, but are forced to retreat when a huge horde of hungry rats attack them. By using a torch and a drum with fuel in it, they make a wall of fire between themselves and the rats. Ulman is able to jump-start some of the electrical devices around them to attract the anomaly nearby, which roasts the rat horde and gives Khan and Ulman a clear route to Polyanka. In Polyanka, they see the ghosts of some of Khan’s old companions, as well as a vision of a younger Khan and his companions defending Polyanka from nosalises. The vision ends with Khan getting wounded after blowing up the airlock and he is forced to close the gate on his friends, trapping them inside with the nosalises. Khan tells Ulman that he hopes that he will never have to make such a decision again. Metro Exodus [ ]Khan briefly appears in the Eternal Voyage ending of Metro Exodus. After Artyom passes away from radiation, he wakes up aboard a darker version of the Aurora. Upon arriving to the bridge, he meets a shadowy version of Khan, who seems to be reaching out to Artyom from the land of the living. At the time Artyom meets Khan, it seems that Khan was leaving offerings and lighting candles and incense for the deceased; similar to real-world practices in that doing so can help a spirit, or in this case, allow Khan to briefly communicate with Artyom as he is carrying out his task. He says to Artyom he had not thought he would see him there as he expected Artyom to have a better fate, and reminisces a time in which Artyom was a boy who simply wished to remember his mother’s face. He also informs Artyom about the world they are in, that the sun never shines, that he can neither stop the train or leave it, and that there are no stations. Khan subtly admonishes Artyom for forgetting his teachings, and tells Artyom that he will be returning to the Metro soon and that he will give everyone in Exhibition Artyom’s regards, bidding goodbye. In the Novel [ ]Unlike in the game, Khan doesn’t play a large part in the novel. First mentioned by Zhenya as the magician in the metro, Khan helps Artyom at a diseased station before escorting Artyom and Ace to the next station. After a Nazi attack, Khan, Artyom, and Ace are separated from one another, but Khan does find Artyom’s home station and gets a message to Artyom regarding his decisions in life as well as Artyom’s mission. In the novel, it’s implied that Khan makes Artyom nervous, considering the fact he wanted the conversation with him to end as soon as possible. It appears Khan has a gift when it comes to convincing people to do something: when he and Artyom were in a diseased station, Artyom witnessed a man was who was being prepared for execution, having been suspected of carrying the disease. Artyom tried to save the man but Khan stopped him with just the look on his face and a few words. Also when the people of the station were confused on what to do after this event, Khan convinced them to leave the station with him and Artyom without an argument, and lastly Khan managed to scare Ace into surrendering to Khan when the latter aimed his pistol at Artyom. Personality [ ]
|