что ставить на amx 50 120

AMX 50 120 [Гайд устарел]

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120
Популярное сообщение!

АМХ-50-120mm производился в трех вариантах: образца 1953, 1955 и 1958 года. Этот танк разрабатывался в качестве конкурента ИС-3 и Т-10. Модель образца 1953 года: лобовая броня повторяла по конфигурации «щучий нос» ИС-3 (почему бы и не скопировать удачное решение) и была несколько толще, нежели у его предшественника. Сначала устанавливалась башня классического типа со 120 мм орудием, однако позже она была признана слишком большой и неудобной, поэтому ее и заменили на башню качающегося типа. Также было принято решение установить спаренную с основным орудием 20-мм автоматическую пушку для борьбы с легкой техникой противника. В 1955 году бронирование танка было усилено (лобовая броня стала толще в два раза!), из-за чего его вес увеличился с 59,2 до 64 тонн. Но такой вес пришелся заказчикам не по вкусу, поэтому в 1958 году был разработан уже последний вариант танка весом 57,8 тонн с литым корпусом с закругленной лобовой броней. При условии использования «Maybach HL 295» в 1000 л.с., изменения в ходовой должны были позволить танку развивать скорость до 65 км/ч. Однако двигатель был не очень надежным, и в реальных условиях выдавал всего 850 л.с. (несмотря на заявления конструкторов о достижении мощности в 1200 л.с.). Еще одной существенной проблемой являлась перезарядка барабанов автомата заряжания – если 100-мм снаряды имели приемлемый для этого вес, то перезарядка барабана с шестью тяжеленными снарядами калибра 120 мм была, мягко говоря, проблематичной. Экипаж танка составлял четыре человека, несмотря на наличие автомата заряжания. Четвертый член экипажа числился радистом, но на самом деле занимался перезарядкой барабана.
К сожалению, при разработке АMХ-50 французы потратили слишком много времени, и сама концепция тяжелого танка к тому времени уже устарела из-за наличия кумулятивных снарядов, от которых толстая броня практически не защищала. Проект был свернут, но в итоге многие конструктивные решения были применены при создании французского ОБТ АМХ-30.

что ставить на amx 50 120

На днях опять зашел в нашу любимую, прекрасную игру и добил 3 отметки на 50120. Расчехлил его полностью, всё на склад выложил. Сейчас играю на хомяке и хочу вернуться на 50120 снова.

Один из лучших танков на 9 уровне.

что ставить на amx 50 120

Регулярное повторение ситуаций, когда попадание в цель слабо зависит от точности орудия и степени подготовки выстрела, противоречит логике игры и требует исправления. © WG

Арта мешает только тем, кто не играл на ней. (с) Глобальный модератор _ShiNoTenshi_

Источник

Игровой портал

Лучшие онлайн MMORPG и Free-to-play игры, только на нашем сайте. Обзоры, рецензии, коды к играм, квесты, прохождения, патчи, описание игр, прохождение квестов MMORPG и Free-to-play игр!

Тяжелый танк AMX 50 120

что ставить на amx 50 120

Французский тяжёлый танк девятого уровня. Противоречивая машина: слабая броня корпуса и огромные размеры, но мощное и скорострельное орудие. Он предназначен для поддержки атак своей команды, однако из-за большого силуэта и низких углов вертикальной наводки плохо подходит для засад. Так как танк беспомощен во время долгой перезарядки барабана, следует держаться второй линии атаки и не лезть на рожон.

Предшественник тяжёлого танка 10 уровня AMX 50B.

Модули

что ставить на amx 50 120
Ур.ОрудиеПробитие
(мм)
Урон
(HP)
Скорострельн.
(выстр/мин)
Разброс
(м/100 м)
Сведение
(с)
Вес
(кг)
Цена
( | )
VIII90 mm DCA 45212/259/45240/240/3207.760.3632750121250
VIII100 mm SA 47232/308/50300/300/4007.010.3633000127550
X120 mm SA 46267/351/65400/400/5154.970.3533580339000
что ставить на amx 50 120
Ур.БашняБроня
(мм)
Поворот
(гр/сек)
Обзор
(м)
Вес
(кг)
Цена
( | )
IXAMX 50 Tourelle C100/80/60323901530060700
что ставить на amx 50 120
Ур.ДвигательМощность
(л. с.)
Вероятность пожара
(%)
Вес
(кг)
Цена
( | )
IXMaybach HL 2958502075078000
IXSaurer10002075099800
что ставить на amx 50 120
Ур.Ходовая частьМакс. нагрузка
(т)
Скорость поворота
(гр/сек)
RminВес
(кг)
Цена
( | )
VIIIAMX 50 120 A6030B/21100031200
IXAMX 50 120 B6532B/21100066500
что ставить на amx 50 120
Ур.РадиостанцияДальность связи
(м)
Вес
(кг)
Цена
( | )
VISCR 50839510021600
XSCR 5287458054000

Совместимое оборудование

что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120что ставить на amx 50 120

Совместимое снаряжение

что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120что ставить на amx 50 120

AMX 50 120 в игре

Исследование и прокачка

Исследуется на AMX 50 100 за 185000что ставить на amx 50 120.

Боевая эффективность

Благодаря великолепному орудию SA 47, которое досталось в наследство от АМХ 50 100, данный танк будет весьма неплох при прокачке до топового 120 мм орудия. Отсутствие в первых боях топовых ходовой и двигателя также не будет являться существенной проблемой.

Чаще всего играть на танке в начале боя приходится от обороны и в стиле ПТ-САУ, т.к. ранний засвет машины практически гарантированно ведет к её уничтожению (вражеская артиллериявсегда стреляет по АМХ 50 120\АМХ 50В, даже если видит множество других целей), а активные действия в виде прорыва и добивания сильно поврежденных противников (барабан позволяет делать это практически безнаказанно) остаются на вторую половину боя.

Стоит также отметить, что перезарядка барабана у 100 мм и 120 мм орудия занимает одинаковое количество времени.

Достоинства:

Недостатки:

Оборудование, снаряжение и боекомплект

Оценка AMX 50 120

что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120что ставить на amx 50 120

Галерея скриншотов

что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120что ставить на amx 50 120

Изменения в патчах

— скорость поворота уменьшена на 2 град/сек;

— разброс от движения и поворота увеличен на 10%;

— скорость поворота башни увеличена на 0.5 град/сек;

— дальность обзора увеличена на 15 м;

— углы склонения орудий изменены с 7 до 6 градусов вниз;

— время перезарядки орудия 90mm canon DCA 45 увеличено на 2.6 сек;

— время прицеливания для орудия 90mm canon DCA 45 увеличено на 0.14 сек;

— скорострельность внутри барабана для орудия 90mm canon DCA 45 уменьшена на 10%;

— время перезарядки орудия 100mm SA 47 уменьшено на 1.4 сек;

— время прицеливания для орудия 100mm SA 47 увеличено на 0.14 сек;

— скорострельность внутри барабана для орудия 100mm SA 47 уменьшена на 10%;

— время перезарядки орудия 120mm SA 46 увеличено на 0.7 сек;

— время прицеливания для орудия 120mm SA 46 увеличено на 0.14 сек;

— скорострельность внутри барабана для орудия 120mm SA 46 уменьшена на 10%.

Добавить комментарий Отменить ответ

Для отправки комментария вы должны авторизоваться.

Источник

AMX 50 120

AMX 50 120

что ставить на amx 50 120

3,565,000 что ставить на amx 50 120Cost
1750 350 HP Hit Points
59.2/60 31.01/65 t Weight Limit
850 1000 hp Engine Power
65/20 km/h Speed Limit
30 32 deg/s Traverse
14.36 32.25 hp/t Power/Wt Ratio
No No Pivot

Shell Cost240/240/320 400/400/515 HP Damage212/259/45 257/325/65 mm Penetration

Burst Length: 1 rounds
Magazine Size: 6 rounds
Cycle Time: 2.73 s
Magazine Reload Times
Nominal: 30 s
50% Crew: 38.18 s
75% Crew: 33.6 s
100% Crew: 30 s
With Vents: 29.31 s
With Vents and BiA: 28.77 s

Click here for more information.

Burst Length: 1 rounds
Magazine Size: 4 rounds
Cycle Time: 3.33 s
Magazine Reload Times
Nominal: 35 s
50% Crew: 44.55 s
75% Crew: 39.2 s
100% Crew: 35 s
With Vents: 34.2 s
With Vents and BiA: 33.56 s

Click here for more information.

Using Shell Type 1 (240 Damage):

Theoretical Damage Per Minute
Nominal: 1936.8
50% Crew: 1843.2
75% Crew: 1896
100% Crew: 1936.8
With Vents: 1946.4
With Vents and BiA: 1951.2

Advantageous Damage Per Minute
Loaded-mag DPM: 2203.2
50% Crew: 2167.2
75% Crew: 2186.4
100% Crew: 2203.2
With Vents: 2208
With Vents and BiA: 2210.4

Click here for more information.

Using Shell Type 2 (240 Damage):

Theoretical Damage Per Minute
Nominal: 1936.8
50% Crew: 1843.2
75% Crew: 1896
100% Crew: 1936.8
With Vents: 1946.4
With Vents and BiA: 1951.2

Advantageous Damage Per Minute
Loaded-mag DPM: 2203.2
50% Crew: 2167.2
75% Crew: 2186.4
100% Crew: 2203.2
With Vents: 2208
With Vents and BiA: 2210.4

Click here for more information.

Using Shell Type 3 (320 Damage):
With wholly penetrating hits

Theoretical Damage Per Minute
Nominal: 2582.4
50% Crew: 2457.6
75% Crew: 2528
100% Crew: 2582.4
With Vents: 2595.2
With Vents and BiA: 2601.6

Advantageous Damage Per Minute
Loaded-mag DPM: 2937.6
50% Crew: 2889.6
75% Crew: 2915.2
100% Crew: 2937.6
With Vents: 2944
With Vents and BiA: 2947.2

Click here for more information.

Using Shell Type 1 (400 Damage):

Theoretical Damage Per Minute
Nominal: 2456
50% Crew: 2368
75% Crew: 2416
100% Crew: 2456
With Vents: 2464
With Vents and BiA: 2472

Advantageous Damage Per Minute
Loaded-mag DPM: 2676
50% Crew: 2636
75% Crew: 2656
100% Crew: 2676
With Vents: 2676
With Vents and BiA: 2680

Click here for more information.

Using Shell Type 2 (400 Damage):

Theoretical Damage Per Minute
Nominal: 2456
50% Crew: 2368
75% Crew: 2416
100% Crew: 2456
With Vents: 2464
With Vents and BiA: 2472

Advantageous Damage Per Minute
Loaded-mag DPM: 2676
50% Crew: 2636
75% Crew: 2656
100% Crew: 2676
With Vents: 2676
With Vents and BiA: 2680

Click here for more information.

Using Shell Type 3 (515 Damage):
With wholly penetrating hits

Theoretical Damage Per Minute
Nominal: 3162.1
50% Crew: 3048.8
75% Crew: 3110.6
100% Crew: 3162.1
With Vents: 3172.4
With Vents and BiA: 3182.7

Advantageous Damage Per Minute
Loaded-mag DPM: 3445.35
50% Crew: 3393.85
75% Crew: 3419.6
100% Crew: 3445.35
With Vents: 3445.35
With Vents and BiA: 3450.5

Click here for more information.

With 50% Crew: 0.446 m
With 75% Crew: 0.389 m
With 100% Crew: 0.345 m
With BiA: 0.338 m
With BiA and Vents: 0.33 m
Maximum possible: 0.317 m

For more details, see Crew

With 50% Crew: 0.434 m
With 75% Crew: 0.379 m
With 100% Crew: 0.336 m
With BiA: 0.328 m
With BiA and Vents: 0.321 m
Maximum possible: 0.308 m

For more details, see Crew

With 50% Crew: 3.345 s
With 75% Crew: 2.92 s
With 100% Crew: 2.589 s
With GLD: 2.354 s
With BiA: 2.532 s
With BiA and Vents: 2.477 s
With both and GLD: 2.252 s
Maximum possible: 2.158 s

For more details, see Crew or Equipment

With 50% Crew: 3.345 s
With 75% Crew: 2.92 s
With 100% Crew: 2.589 s
With GLD: 2.354 s
With BiA: 2.532 s
With BiA and Vents: 2.477 s
With both and GLD: 2.252 s
Maximum possible: 2.158 s

For more details, see Crew or Equipment

With 50% Crew: 306.4 m
With 75% Crew: 348.2 m
With 100% Crew: 390 m
With Recon and Situational Awareness: 409.7 m
With Coated Optics: 429 m
With Binocular Telescope: 487.5 m
Maximum possible: 558.3 m

For more details, see Skills or Equipment

With 50% Crew: 306.4 m
With 75% Crew: 348.2 m
With 100% Crew: 390 m
With Recon and Situational Awareness: 409.7 m
With Coated Optics: 429 m
With Binocular Telescope: 487.5 m
Maximum possible: 558.3 m

For more details, see Skills or Equipment

With 50% Crew: 322.9 m
With 75% Crew: 369.8 m
With 100% Crew: 417.2 m
With 100% Signal Boost: 480 m
When affected by 100% Relaying: 440 m
Maximum possible: 600.5 m

For more details, see Skills or Equipment

With 50% Crew: 605.4 m
With 75% Crew: 693.4 m
With 100% Crew: 782.2 m
With 100% Signal Boost: 900 m
When affected by 100% Relaying: 825 m
Maximum possible: 1125.9 m

For more details, see Skills or Equipment

Additional Statistics
(Top Configuration)

Camouflage

Terrain Resistance

Dispersion Change Values

что ставить на amx 50 120

The AMX 50 120 is a French tier 9 heavy tank.

A prototype of the AMX 50 tank. Developed in the early 1950s under the influence of the Soviet IS-3 and T-10. The tank featured enhanced armor and a 120-mm gun in the oscillating turret.

Compared to its predecessor, the AMX 50 100, the AMX 50 120 is less mobile and significantly larger. It reaches very high speeds downhill thanks to its high top speed, but the biggest difference is that the AMX 50 120 is that it’s equipped with a 120mm cannon, hence its name. This cannon concentrates its firepower into a 4-round drum and makes short work of tanks below the 50 120’s tier. As with all the high tier French heavy tanks, the 50 120 has weak armor, a long reload time, good mobility, and an excellent gun. The 50 120 retains many of the features of the AMX 50 100 and is a natural evolution of its playstyle.

The AMX 50 120 leads to the AMX 50 B.

Modules / Available Equipment and Consumables

Modules

что ставить на amx 50 120

TierGunPenetration
(mm)
Damage
(HP)
Rate of fire
(rounds/minute)
Dispersion
(m/100m)
Aiming time
(s)
Weight
(kg)
Price
( )
VIII90 mm DCA 45212/259/45240/240/3208.250.362.72750121250VIII100 mm SA47232/263/50300/300/4007.40.362.73000127550X120 mm SA46257/325/65400/400/5155.330.352.73580339000

что ставить на amx 50 120

Engines

TierEngineEngine Power
(hp)
Chance of Fire on Impact
(%)
Weight
(kg)
Price
( )
IXMaybach HL 2958502075078000IXSaurer10001575099800

что ставить на amx 50 120

Suspensions

TierSuspensionLoad Limit
(т)
Traverse Speed
(gr/sec)
R minWeight
(kg)
Price
( )
VIIIAMX 50 1206030B/21100031200IXAMX 50 120 bis6532B/21100066500

что ставить на amx 50 120

Radios

XSCR-528 Fr7508054000VISCR 50840010021600

Compatible Equipment

что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120

Compatible Consumables

Player Opinion

Pros and Cons

Performance

The AMX 50 120 can be a challenging Tier 9 to play, due to its huge size with abysmal armor and slow speed; however it is a feared and intimidating opponent, and with good reason. It wields tremendous firepower coupled with high mobility which enables it to relocate and support multiple flanks quickly, all the while enjoying an improved reload speed. It excels as an opportunity sniper, quickly unloading into unfortunate enemies, and has very high potential in flanking. The 4-round drum on the 120mm is a major advantage over the 6-round drum of the 100mm cannon mainly because it allows the AMX 50 120 to deal its potential 1600 damage much quicker and with better penetration. A reloading 50 120 can intimidate enemies in a peek-a-boo situation by simply keeping its gun trained on them. It’s important to relocate to more advantageous and safer areas while reloading; don’t sit around wasting time. The 120mm gun is accurate, but not as accurate as one would expect at far distances. Long-range shots tend to not go straight down the reticule. Thus, the AMX 50 120 should take the time to carefully and fully aim each shot when necessary. The 4-round drum also means that each shot counts much more and that a missed or bounced shot is a sorely wasted shot.

Importantly, and even more so than the AMX 50 100, the AMX 50 120 must take caution in staying undetected and safe from arty. While the 50 120 has around twice the side and rear armor as its predecessor, 80mm is still very poor. Artillery at this tier can easily one-shot a full-health AMX 50 120 and will prioritize it as an easy kill. A 50 120 shouldn’t rush or scout nearly as much as he may have in the 50 100. Very high caution must be taken as everyone hits very hard and the 50 120 is more vulnerable than ever, although the wonderfully shaped armor may auto-ricochet a lucky round or two.

All in all, the AMX 50 120 is a natural evolution of the AMX 50 100’s play-style, it’s greatly enhanced in certain aspects. A properly-played 50 120 provides its team with extreme firepower and invaluable support. As with the 50 100, the AMX 50 120 holds tremendous potential and can greatly influence the tide of battle.

Early Research

Suggested Equipment

что ставить на amx 50 120что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120 что ставить на amx 50 120

Gallery

что ставить на amx 50 120

AMX 50 120 front left view

что ставить на amx 50 120

AMX 50 120 front right view

что ставить на amx 50 120

AMX 50 120 rear left view

что ставить на amx 50 120

AMX 50 120 rear right view

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

AMX 50 120 on map Prokhorovka

что ставить на amx 50 120

AMX 50 120, Prokhorovka map

Historical Info

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

A third AMX 50 project was begun in August 1951. Ten preseries vehicles were to be built by DEFA (Direction des Études et Fabrications d’Armement, the state weapon design bureau), the first being delivered in 1953. The type was armed with a 120 mm gun in response to the perceived threat posed by the Soviet heavy tanks, such as the IS-3 and the T-10. To accommodate the larger gun, an enormous turret was fitted; originally planned in a conventional form, eventually it was decided to make it of the oscillating type also. Armour was increased. These changes caused a weight increase to 59.2 metric tonnes. From 1954 to 1955 this type was made even heavier, creating the surblindé version («AMX 50 Uparmoured») with a lower turret and a higher hull with a pointed glacis like the IS-3, bringing weight to about 64 tonnes.

Based on the M 4 chassis in 1950 a prototype was finished of a heavy tank destroyer in the form of a 120 mm self-propelled gun, the Canon Automoteur AMX 50 Foch, named after Marshal Ferdinand Foch. It was intended to give long range fire support to the medium AMX 50 «100 mm»; after the tank version itself was planned to be armed with a 120 mm gun, the Foch project was abandoned.

AMX 50 Series development history

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

Because there were five prototypes, it is not possible to give a description applying to all of them in detail. Weighing about fifty-five tons, the general AMX 50 project was the heaviest of a trio of French AFV designs of the postwar period (the others being the AMX-13 and the Panhard EBR) to feature an oscillating turret. The oscillating turret design, lacking a conventional gun-mantlet, is in two separate parts, with an upper and lower part connected by two hinge bolts or pivots, the gun being fixed within the upper section. The horizontal movement of the gun, traversing, is conventional, but the vertical movement, elevation, is achieved through the pivoting of the entire upper section with respect to the lower section. This method of elevation has two main advantages. Firstly it allows for a smaller turret volume, as no internal space is needed for the vertical movement of the gun breech. Secondly, it allows the use of a relatively simple auto-loader fed by multiround magazines, achieving a very high rate of fire for as long as the magazines were loaded, as the gun is also fixed with respect to the auto-loader located in the back of the upper turret, i.c. a protruding bustle. The automatic loading system worked satisfactorily when the calibre was 100 mm. After the larger 120 mm gun was introduced, reliability suffered, due to the increased weight of the rounds used. The oscillating turret was a very fashionable concept in the fifties, and also applied in some American projects, such as the T57 and T58. Only the French however, would produce operational systems.

The hull was equipped with a torsion bar suspension designed to ensure a vehicle with good cross-country mobility. The hull and suspension recalled both the German Tiger and the Panther tanks which, having entered French service after the war, were well known and deliberately imitated. Especially the engine deck, the sprockets and the tracks are strongly reminiscent of the German design style. The nine overlapping tyred road wheels each side, were however much smaller. The French engineers had not been aware at first that the much admired German overlapping design had been motivated by a shortage of high quality rubber, necessitating large road wheels to lower tyre tension, which then were made overlapping to better distribute the load pressure. As France would have no trouble obtaining rubber of the desired quality, this feature was superfluous. Therefore the road wheels were made smaller, compared to the first design proposal, both to save weight and lower the profile of the tank, which was quite high due to a deep hull, a problem only changed in the fifth prototype. The track now had to be supported by five top rollers. The overlapping system as such was maintained in all prototypes; with smaller wheels it allowed for nine instead of the originally planned eight wheels, five forming the outer, four the inner row.

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

The hull sides were vertical, as in the case of the Tiger, while the front of the hull was in the first three prototypes evenly inclined at approximately 40 degrees from the horizontal, using sloped armour similar to that of the Panther and Tiger II. The corners between the glacis and the sides were truncated. The first two prototypes had a frontal protection level equivalent to about 120 mm «line-of-sight» thickness in the horizontal plane. The type was thus not particularly heavily armoured for its time. The weight increase with the third prototype was mainly caused by the larger turret and even in its fourth «uparmoured» form, doubling the frontal armour thickness, the AMX 50 was less well protected than its American and British competitors, themselves inferior in armour to the Soviet heavy tanks they had been created to fight. The fifth prototype used a lower cast hull, with a rounded frontal section for a better weight efficiency.

Above the massive hull, there was the oscillating turret, smaller, lighter and more compact than that of the Tiger; the sloped face of the upper part had a thickness of 85 mm. In the turret rear back there was the commander’s cupola, well equipped with optical equipment. The turret had an optical rangefinder. The first two prototypes had twin 7.5 mm «Reibel» machine guns placed on top of the roof as an AA-weapon, a third was coaxial. In the first design proposal for a 120 mm version, the conventional turret had a high cupola armed with both a machine gun and a 20 mm MG 151 rapid fire cannon. However the third and fourth «120 mm» oscillating turret prototypes had a single 7.5 mm AA machine gun and a second 7.5 mm coaxial machine gun. For the production vehicles it was considered to install a coaxial 20 mm gun; lighter armoured targets could then be engaged without depleting the limited ammunition stock in the turret magazines. Despite the auto-loader, the crew was four: a second man was seated in the hull, functioning as radio-operator, but mainly needed to replenish the turret magazines from the hull ammunition stocks.

Jack of all trades wannabe

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

что ставить на amx 50 120

To save the project, a new rôle was found in the Soviet heavy tank threat. In the early fifties, NATO tacticians were worried by the strong armour of the Soviet vehicles, that seemed to be immune to the guns of the existing Western types. In response Britain would develop the Conqueror and the USA the M103 heavy tank; abandoning the SOMUA SM, it was decided to let the AMX 50 evolve into a comparable type, even though other French heavy tank projects were in existence, such as the Char de 70 tonnes, a sort of «AMX 70». Already having a large chassis, the AMX 50 could in principle easily be adapted to carry the desired 120 mm gun — a derivation by the Atelier du Havre of the American gun, using the same ammunition — and had the advantage of a, on paper, very powerful engine. In practice there were many obstacles. Room could in fact only be found by increasing the height of the lower turret half, negating the advantages of the oscillating concept and creating a dangerous shot trap. The «uparmoured» version, with its deeper hull and flatter turret, was specially designed to counter this and make the vehicle immune in long range fire engagements, but further increased weight. In 1955 the AMX 50 was nevertheless very close to being ordered by the French government, that expected to produce the type for the reconstituted German Army also. A production was planned of a hundred for 1956. This decision had to be delayed however, due to the fact the engine problems had not been solved: reliability could only be assured if the output was limited to 850 hp, causing a mediocre hp/tonne ratio of about 13:1.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *